עיריית חולון
מינהל החינוך

  


משרד החינוך
מחוז תל אביב

 ראשי

 אודות המתי"א

פורומים 

 צור קשר

 


ייצוג עצמי

 "והסנגור הזה הוא - אני! "

 מדברים בעד עצמם-
הספר

 

סינגור עצמי של ילדים
בעלי לקויות למידה

 

מדריך בשיטת
הסינגור העצמי
 

 

 הסינגור העצמי-
מתי"א מעלה והר

 

עוד ממתי"א מעלה והר

 

סדנא לתלמידים
בנושא סינגור עצ
מי

 

"בדרך אל עצמי"-
מט"ח

 

"בדרך אל עצמי"-

 טעימה

 

 הכוונה עצמית
וסינגור עצמי
  

 

 סינגור עצמי
מלווה מחשב
 

 

 

היכולת של האדם לייצג את עצמו ולעמוד על מימוש זכויותיו.
פיתוח היכולת הזו אצל האדם עם הצרכים המיוחדים מאפשרת
לו לדבר בשם עצמו, לקחת אחריות על חייו ועל ההתמודדות שלו
עם הלקות, ולהגדיל את סיכוייו להשפיע על סביבתו ולקבל מענה לצרכיו .
                                                                                 (מתוך:  "מקום מיוחד" )
שם המונח באנגלית: Advocacy / Self-Advocacy

 

מה צריך לעשות ילד כדי ל"סנגר" על עצמו?

"הוא צריך להיות מסוגל להגיד במה הוא טוב, מה קשה לו, ומה דרכי הפיצוי שלו על הקושי, כדי שניתן יהיה לקבוע באלו מקצועות הוא זקוק להתאמות. לשם כך עליו לעבור הנחיה מסודרת ושיטתית, וללמוד כיצד לשכנע בהעדפות שלו את הצוות המקצועי. ותפקידנו כאנשי חינוך הוא להכשיר אותו לכך, כדי שיוכל ליהנות ממה שמעניק לו החוק".

                                                        מתוך: "והסנגור הזה הוא אני" - מאת: רותי גליק

 

 

 סרטונים :

הגנה מניצול כלכלי

אנשים קטנים גדולים

חלומות של ילדים



להיות כאן ילד

 


זכויות הילד

 הצהרת זכויות הילד

זכויות הילד בבית-הספר 

חוק זכויות התלמיד

אתר זכויות התלמיד

הזכויות שלי - יוניסף

מבחר קישורים 

ועוד קישורים

ועדה לזכויות הילד -הכנסת 

המועצה הלאומית
לשלום הילד

אל"י - האגודה להגנת הילד

פנקס זכויות התלמיד

הזכויות שלנו

על זכויות ואחריות

 

 חברים בכל מיני צבעים


פעילויות

 מבחר פעילויות

שיעור אחר 

מינהל חברה ונוער

זכותי - אחריותי

 משוחחים על האחריות

מושגים בעולם הזכויות

פעילות מתוקשבת

 אתר הזכויות שלי

 יום זכויות האדם

מכללת קיי 

 

 

 

 

 


להיות שונה / אוקי מרושק

 

להיות שונה מכל החבורה -
זה טוב או רע?

 אולי תלוי במטרה של כל החבורה?

 אולי לא שואלים אותי (אותך)

 ולא תמיד ישנה בררה?

 

 ואם נאמר, כלם היו דומים

 בדיוק, בדיוק אותו דבר -

 האם כל אחד היה מיותר?

 וכשאחד היה חסר,

 לא הייתה בעיה להחליפו באחר?

 מעליב לחשב,

 אך אולי מוטב כך?

 

 להיות שונה מכל החבורה,

 ואנחנו גם דומים וגם שונים

 אחד מן השני.

 וטוב שלפעמים יש אנשים משונים,

 שמראים לכולנו

 שאפשר גם אחרת,

 ומוסיפים קצת צבע

 לבלגן שנקרא טבע

 ולחברת בני האדם.

 

 

 

 
חשוב לדעת...

כללי הזהב לילדים 

כללי הזהב להורים

כללי זהירות - אל"י

הקו הפתוח לתלמידים:
פניות וזכויות