עיריית חולון
מינהל החינוך

  


משרד החינוך
מחוז תל אביב
  

 ראשי

 אודות המתי"א

פורומים 

 צור קשר

 

 

מדידה והערכה- במשרד החינוך

ראמ"ה -
רשות ארצית למדידה הערכה בחינוך

 מינהלת מנב"ס- מיצבים, תעודות ועוד...

סטנדרטים בחינוך לשוני

התאמות לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים במבחנים ארציים

סטנדרטים וציוני דרך במדע וטכנולוגיה

 

 

  תהליכי הערכה ומדידה

אודות הערכה- האגף לחינוך יסודי

הערכה פורמלית - מונחים

לשם מה נחוצים ציונים ?

לקראת התלמיד-גיוון דרכי ההערכה

הערכה-תחילתה של שפה 

שילוב המבחן בתרבות ההערכה

מה קורה בין הערכה להערכה

הערכה מקדמית

 מה בין הערכה, מדידה, בקרה ומחקר

הערכת תהליכי למידה בעידן הלמידה המתוקשבת

רשימת תיוג לתוכנית הערכה

תהליכי הערכה ותרבות בי"ס כמנוף ללמידה

הערכה חלופית - חלופות בהערכה

מדדי הערכה

 

 

 

לעולם אל תוותר על חלומותיך
מאת: אמנדה פירס 

לעולם אל תוותר על חלומותיך 

אני יודעת שבסופו של דבר תצליח.

יתכן שזה יארך זמן

ועבודה קשה. 

יתכן ותהיה מתוסכל

ולעיתים תרגיש,

שאתה עומד להיכנע.
  לפעמים,

אולי תשאל את עצמך

אם המאמץ היה כדאי.

 אך יש לי אמון בך

ואני יודעת

שבסופו של דבר תצליח

אם אך תנסה





 
 בדרכך אל פסגת ההר
אל תביט קדימה לראות כמה נשאר
הסתכל לאחור      
וראה איזו דרך כבר הספקת לעבור!

 

 

 

 

 

 

דרכי הערכה

כלי מדידה

התלקיט- פורטפוליו

פורטפוליו (תיק עבודות)

תלקיט ( פורטפוליו)  קריטריונים להערכה 

שילוב התלקיט בתכנית הלימודים 

 הצעה לסולם ציונים חדש

שיטות הערכה אלטרנטיביות

הקשר בין הערכה לשיטות הוראה

 

 מי עושה לאמא נחת
תעודה כל כך מוצלחת?!



  תעודות

היגדים לתעודה

תערוכת תעודות וירטואלית

יצירת תעודות הוקרה

תעודות הערכה, הצטיינות ועידוד

 




 אי זקופי הקומה    מחבר לא ידוע

היה היה אי קטן ושמו: "אי זקופי הקומה".

באי הזה, מקור הפרנסה היה בתעשייה של קטיף פירות כתומים מעצים גבוהים.

תכנית הלימודים בכל בתי הספר התמקדה כמובן ב- צמיחה לגובה, כי ככל שהילד יגבה יותר,
תעשיית הקטיף תהיה פורייה יותר. וכך, בסוף שנת הלימודים, מדדו את גובה התלמידים.

אלו שגבהו על פי הממוצע- קיבלו ציון ממוצע. אלו שגבהו מעל לממוצע- קיבלו ציון לשבח.

אלו שלא גבהו מספיק- ננזפו קשות על כך שלא השקיעו מספיק, שלא התאמצו, שלא היו מונעים למטרה.

כשיצאו התלמידים לקטיף- אלו שהגיעו לגובה העצים, עסקו בקטיף הפירות הכתומים. 
אלו שלא הצליחו להגיע, התחילו להפריע.
גם בגלל הדימוי העצמי שלהם שנפגע קשות וגם בגלל ההפרעות, לא הצליחו לקטוף מספיק פירות.

תושבי האי המודאגים החליטו לשאול בעצתו של האיש החכם .  הציע החכם:

1   "--  אפשר לנטוע עצים נמוכים יותר, שאליהם יוכלו להגיע גם הילדים הנמוכים."

2  " -- אפשר לספק סולמות כדי שהנמוכים יגיעו לגובה."

   שאלו אנשי העיר:  "וכיצד ניתן ציונים?"
  "האם ניתן אותו ציון לאלו שקטפו מהעצים הנמוכים כמו מהעצים הגבוהים?"
""האם הילד שקטף בכוחות עצמו יקבל ציון כמו הילד שנעזר בסולם?"

   אמר האיש החכם: "אהה! זו שאלה חשובה.  עליכם להחליט החלטה חשובה.

                                                                                    במה אתם מעונינים? בפירות או בציונים?"