"מדע וטכנולוגיה הם חלק מההשכלה הכללית הדרושה היום, ותידרש עוד יותר בעתיד, לכל אדם המסוגל לתרום לחברה" (מתוך דוח הוועדה העליונה לחינוך מדעי וטכנולוגי, "מחר 98", עמ\' 9).
החינוך המדעי טכנולוגי משמש תשתית נאותה להתפתחות בתחומים מגוונים.
אודות מדע וטכנולוגיה
חוסנה של מדינה תלוי בערכי רוח, מוסר ודפוסי התנהגות המהווים את סולם הערכים התרבותי. בצד כל אלה, ידע מדעי - טכנולוגי הם הנכס הכלכלי החשוב ביותר. הואיל ושטח מדינת ישראל עני במשאבי טבע, עתידה הכלכלי של מדינת ישראל מבוסס על תעשיות עתירות ידע מחקרים מוכיחים כי: חינוך מדעי וטכנולוגי מקיף ומתקדם, המבוסס על ידע ומיומנויות, הוא התשתית לכל התפתחות והצלחה בתחומים הנ"ל, לימודי המדע והטכנולוגיה מכשירים את התלמיד לתפקד בעולם משתנה ולעמוד בתחרות של החברה האנושית בשנות האלפיים (דו"ח וועדת הררי, 1992 ; דו"ח וועדת דוברת, 2004).
"הביולוגיה היא באמת ובתמים ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. ניתן לצפות שהיא תקנה לנו ידיעות מפתיעות ביותר,ואין לנחש מה הן התשובות שתביא לנו בעוד כמה עשרות שנים לשאלות שהצגנו פניה. הן יכולות להיות כאלה שיהרסו לחלוטין את המבנה המלאכותי של ההנחות שלנו." - פרויד, 1920 - סוף החיבור "מעבר לעיקרון העונג".
"המשפט הכי מלהיב לשמוע מהעוסקים במדע, המשפט שמבשר על תגלית חדשה הוא לאו דווקא 'אאוריקה!' (מצאתי), אלא 'זה מוזר...' " אייזיק אסימוב.