האם גבול בין מדינות הוא גם גבול בין לבבות ?

 

 

מבוא | משימות | מהלך העבודה | קישורים | דף למורה | הערכה | סיכום

 

 

שלום חברים, שמי ים. אני תלמיד בכיתה ה' באילת.

אני רוצה לשתף אתכם במשהו שקרה לי.

אתמול השתוללנו אני ואחי שחף   בים. הצטרף אלינו ילד . הסתבר ששמו אמיר והוא מתל- אביב.

אחרי שהתעייפנו ונעמדנו חסרי נשימה הצביע אמיר לעבר עקבה   ושאל: " אילתים – גם זאת אילת ?"

-" מה פתאום. זו עקבה   והיא מעבר לגבול "

 

-          " גבוווול ???"

-          כן

-          בן מי למי ?

 

ואז התחיל מבול שאלות, והאמת ? לא היו לנו תשובות והרגשנו קצת נבוכים.

הרי בעצם יש לנו שכנים, ואנו עליהם מעט מאוד יודעים.

אז החלטנו לצאת לסיור...

שלכם,

      

ים ושחף

 

 

המשימות שלכם:

 

*    מומלץ לעבוד בזוגות

*    להכיר את השכנים

*    להציג את עצמכם בפניהם

*    לבדוק את יחסי השכנות ולהציע הצעות לשיפור

 

 

מהלך העבודה:

 

  1. רשמו מה אתם יודעים על עקבה וירדן לפני היציאה למסע. נסחו שאלון בסגנון משחק טריוויה .

 

  1. סיור:

 

עקבה

Click To Download

 

אילת

 

 

התבוננו במפת העולם . זהו בה את המזרח התיכון.

 

התבוננו ב מפה של המזרח התיכון. זהו את מדינת ירדן. מיהן שכנותיה ?

 

מפה של ירדן תוכלו למצוא כאן .

 

  1. תכננו סיור באילת עבור חבר מעקבה.

 

  1. העלו רעיון להידוק הקשרים בין תלמידים מאילת ומעקבה.

 

על הרעיון להיות פשוט וניתן ליישום.

 

לשם כך אתם מוזמנים לשוטט באינטרנט ולחפש רעיונות. אם מצאתם אתר שיוכל לסייע לכם, נודה אם תשתפו אותנו גם:

(Type a title for your page here)


 

 

 

קישורים:

 

*   מידע כללי על ירדן תוכל למצוא כאן .

*   מידע על הסכם השלום בין ישראל לירדן תוכל למצוא כאן .

*   דגל ירדן וההמנון הירדני ( בלחיצה כפולה על הדגל ).

*   תמונות של ירדן   מצויות כאן .

*   מידע על עקבה ( באנגלית ) תוכלו למצוא כאן.

 

 

הערכה:

 

מספר נקודות מקסימלי

שאלות שיש לשאול
תחום

20 נק'

 

 

האם בצעת את כל ההוראות? (5 נקודות)

האם סיימת את כל הפעילויות בזמן? ( 5נקודות)

האם היית בעל מוטיבציה אישית? (5 נקודות)

האם שיתוף הפעולה בינך ובין חברך היה פורה ? (5 נקודות)

 

השתתפות

20 נק'

 

האם השאלות ששאלת היו מקיפות ? (   10 נקודות )

האם מצאת   תשובות לכל השאלות ?    ( 10 נקודות )

 

טריוויה

25 נק'

 

האם הסיור שתכננת יאפשר למסייר להכיר את ירדן ? (   10 נקודות )

האם כללת בתכנון הסיור באילת מפגש עם תלמידים   תושבי אילת ? ( 5 נקודות )

האם מצאת אתר אינטרנט העוסק בטיולים לתכנון הסיורים ? (   10 נקודות )

 

תכנון סיורים בירדן ובאילת

10 נק'

 

הצג את הרעיון שהעלת בפני הכיתה. אם הוא מעורר התלהבות וניתן ליישום

( 10 נקודות)

 

רעיון להידוק הקשר

20 נק'

 

האם נעזרת בקישורים ? (10 נקודות )

האם מצאת אתרים נוספים   העוסקים בנושא ? ( 10 נקודות )

 

קישורים

5 נק'

 

האם המצגת ממצה , נאה מעניינת   וכוללת תמונות   ומפות   ? (10 נקודות )

 

סיכום

 

 

 

סיכום:

 

*   ענה על שאלות הטריוויה שניסחת.

*   בנה מצגת לסיור לירדן בתוכנת P.P.T .

*   רשות: כתוב משפט לחבר מעקבה בשפה הערבית .

 

האם גבול בין מדינות הוא   גם גבול בין לבבות ?

חזרה לתחילת הדף