דף למורה - מה, מדוע, למי, איך וכמה?

 

מה ?    

ארוחת בוקר בריאה ומזינה.

 

מדוע ?

מטרת היחידה "בוקר טוב" היא לתרום לחינוך הילדים לתזונה נבונה ובריאה.
לארוחת בוקר בריאה ומזינה יש משמעות רבה במשך היום, כיוון שהיא מחזירה לגוף, לאחר צום הלילה, את האנרגיות לתפקוד ומסייעת לחילוף החומרים בגוף ולפיתוח היכולת וכושר הריכוז. מחקרים רבים שנעשו בשנים האחרונות בנושא מחזקים שוב ושוב את קיומו של קשר הדוק בין הרגלי התזונה, ארוחת בוקר בריאה ומזינה, לבין הישגים בלימודים ורמת התפקוד אצל ילדים.

 

למי ?   

במסגרת שעורי מדעים בכיתות ה' לומדים הילדים בנושא גוף האדם על חשיבות המזון שאנו אוכלים לבריאות גופינו (פירוט התוכנית באתר אגף פיתוח ותכנון תוכניות לימודים).

אנו בחרנו לפתח יחידה מתוקשבת - "בוקר טוב" בנושא ארוחת הבוקר בשל חשיבותה הרבה להתפתחות הילד.
 
איך ? 
חקר הנושא ע"י שאלות ותשובות, הפנייה למקורות מידע אינטרנטיים, שאלות מומחה בפורום תזונה, פעילות מסכמת- הכנת ארוחת בוקר יצירתית (יום שיא).
 

ביצוע המטלות ברובו מושתת על הפנייה לפורום - כשהמטרה היא יכולת התלמידים להמשיך את עבודתם גם מחוץ לכיתת הלימוד, ומצד שני - האפשרות שהמורה תגיב לביצוע המטלות גם בשעות מעבר לשעות הלימוד בביה"ס.

 

רעיונות לפיתוח התוכנית בעתיד:

הורים מרצים בענייני בריאות ומזון, יום מקוון, הרצאת אורח / פורום מומחה (תזונאית/רופא), מאמרים חדשניים בנושא וכדומה.

 

אורך היחידה:

6-7 שעורים. התלמידים לומדים את היחידה במחשב והמורה משלימה את הנושאים בכיתה.

התלמידים עובדים על היחידה לפי הסדר שהמורה מכתיבה.

בסיום כל נושא במחשב המורה מסכמת את הדברים שנלמדו בכיתה ואחר כך התלמידים ממשיכים בלמידה במחשב על הנושא הבא.

בסיום היחידה: הכנת בוקר בריאה ומזינה - הגשת התפריט בפורום ארוחת הבוקר והכנת התפריט בכיתה. 

 
הערה: היחידה ניתנת להרחבה על ידי המורה המפעיל את היחידה. אין לראות ביחידה כתוצר מוגמר, אלא כתרגיל בלבד!

          רצוי ומומלץ לעבות את העבודה בסביבה גם בחומרים שמעבר לפעילות כאן!