יום מקוון  לכיתות ו' בבית ספר חופים 

דף הכנה

 

1.      מהו יום מקוון? ( למידה on line)

 

 יום מקוון הוא יום בו התלמידים ישהו בבתיהם ויבצעו מטלות מתוקשבות סביב נושא מרכז. תוצרי המטלות ישלחו לאתר היום המקוון.

המורים ישהו בבית-הספר, יענו לשאלות התלמידים בקבוצות דיון (פורומים), ויתנו תמיכה פדגוגית וטכנית.
המטלות לתלמיד ביום המקוון יזמנו ניצול  של כלים מתוקשבים ומאגרי מידע. כמו כן, השיטה תאפשר לימוד בזמנים שונים  במקומות שונים בהתאם לבחירתם של התלמידים, תוך שימוש במקורות מידע מגוונים.
 ילדים משתי כיתות ו' יוכלו לפעול יחד  או לבד בסביבת למידה אחת.  

המטלות תועלנה באתר הבית-ספרי, לקראת התאריך שיקבע.

 

2.    אוכלוסיית היעד:

  שכבת ו'

  

3. מטרות היום המקוון:

1 . לבית הספר:

*חיזוק בית הספר כמוביל תקשוב על ידי יצירת פעילות  המדגישה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות.

*קידום היעד הבית ספרי בנושא המידענות.

2 . למורים:

* התנסות המורים בהכנת מטלות מתוקשבות ויישומן ביום המקוון במטרה להטמיע שיטת הוראה זו כחלק משיטות הוראתם בעתיד.

* לימוד תחום דעת נבחר בהנחיית המורה תוך גיוון והעשרת דרכי הוראה.

3. לתלמיד:

* התנסות בלמידה אקטיבית עצמאית.

*התנסות בלמידת חקר ולמידה שיתופית תוך מילוי מטלות שונות.

*מתן הזדמנות לתקשר בקבוצות דיון שונות עם עמיתים בכיתה  ובבית הספר.

*הקניית כלים לשימוש מושכל באינטרנט ובמידע המתקבל ממנו .

*התנסות חווייתית מעשירה, בדרכים מגוונות.  

 

4. פעולות הכנה לקראת היום המקוון החמישי

מטלות הצוות המוביל - (ליאת,ישראלה, מיכל)

1.      תכנון לו"ז  ובחירת תאריך ליום מקוון

2.      פגישות המורים השותפים לקראת היום המקוון:
בחירת התכנים, תכנון המשימות  והתאמתן של המטלות המתוקשבות, הערכת הזמן המתוכנן לכל מטלה.

3.      הכנת מכתב להורים ולתלמידים בו יתוארו תכני היום המקוון וסדר היום.

4.      תכנון פעילויות מקדימות להכנת התלמידים תוך שימוש בכלים שיעמדו לרשותם ביום זה.

5.      העלאת המטלות המתוקשבות באתר שייוחד ליום זה.

6.      הכנת דף משוב למורים, לתלמידים ולהורים להפקת לקחים.

 

הכנת המורים

1. מפגשים מוקדמים.

2. קיום מפגש-חזרה לקראת היום המקוון- הכרת האתר ל"יום מקוון". המורים יכנסו לאתר, יתנסו במטלה שהכינו ויעשו את התיקונים הנדרשים.

 

הכנת  התלמידים

1. הסבר מפורט על מהות היום מקוון ומטרותיו.

2. מיפוי התלמידים באמצעות טופס מפוי באתר היום המקוון וחלוקה לקבוצות- עבודה  (תלמיד שאין ברשותו מחשב עם חיבור לאינטרנט מהיר יוכל לעבוד בבית הספר).

3. תרגול והתנסות ביצירת קשר בפורום- קבוצת דיון, בהעלאת קובץ   או משלוח "הודעה פרטית". 

 4. התלמידים יתנסו במטלה מתוקשבת מקדימה המצריכה חיפוש מידע ושימוש מושכל באינטרנט ובמידע המתקבל ממנו . 

 5. לתלמידים יוצג האתר "יום מקוון", התלמידים יתנסו עם המורים בכניסה  לאתר.

 

 התארגנות מערכתית

* המערכת תפנה את המורים המשתתפים  ביום זה  והם ישבו בחדר המחשבים ויתנו מענה  on- line  לבעיות המתעוררות אצל התלמידים.

* המערכת תפנה ותאפשר לתת מענה לתלמידים  שאין בביתם אינטרנט.

 

כיצד נפעל ביום המקוון?

1. התלמידים יפעלו מהבית או בחדרי מחשב בבית הספר ויעבדו באופן סינכרוני[מ1]  ואסינכרוני [מ2] על המטלות .
המורים שהכינו את המטלות המתוקשבות יהיו פנויים ביום זה  ויתנו מענה
on line  לבעיות המתעוררות אצל התלמידים בין השעות 8.30-12.00.

2. הלמידה תעשה בזוגות או כיחידים על פי בחירת התלמיד.

3. התלמידים ישלחו תוצרי עבודתם בחזרה למורה באמצעות האתר, עד המועד שיקבע לכך. 

4.  הערכת המטלות:

כל מטלה תיבדק ע"י המורה המקצועי, וההערכה תועבר לתלמיד.

הציון יהווה חלק מהערכת התלמיד במקצוע .

 

סיכום

       במסגרת  היום המקוון על התלמידים, עם סיום ביצוע המטלות, לענות על  משוב  שיהיה באתר הבית-ספרי. 

       לאור המשובים נבחן את פעילותינו ונסיק לגבי המשך תהליך הכשרת התלמיד כלומד עצמאי.

 


 [מ1]למידה סינכרונית- למידה בזמן אמת. הלומד והמרצה נמצאים במרחבים פיזיים שונים אך נפגשים באותו הזמן ללמידה משותפת המתנהלת ככיתה רגילה.

 [מ2]למידה א-סינכרונית - הלומד משתמש בחומרי הקורס העומדים לרשותו באינטרנט בצורה עצמאית ללא תלות במקום ובזמן.