![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
כסלו התשס"ח דצמבר 2007 סכום חוויה מרתקת בבי"ס "הגורן " - חדרה |
בביה"ס "הגורן " בחדרה נערכה פעילות מיוחדת להעצמת תלמיד עיוור הלומד בכתה ד ' . התלמיד, עדי קושניר , תלמיד מצטיין ונבון במיוחד , אירח את חבריו מכתות ד' , בחדר מיוחד שהוכן כחדר " חושך " ובו הפעלות מיוחדות . חדר "החושך " הוכן ע"י המורה לכשורי חיים , רחל שוורצון וע"י מחנכת הכתה, דנית חזן . החדר נאטם והוחשך , הוצבו בו מכשולים ונערכה בו פעילות חושית: מישוש , הרחה , טעימה ושמיעה . התלמידים טעמו לימון , מיששו בננה אכלו שוקולד למריחה בעזרת האצבעות וזיהו מנין מגיעים צלילים . עדי ארח את חבריו , הדגים את יכולתו , ניגן באורגן ואפילו הבדיל בין "שוש " ל"במבה". הפעילות המיוחדת בה לקחו חלק הוריו של עדי וסבו – הציבה את עדי במרכז תשומת הלב , העצימה את המסוגלות שלו ועזרה לחבריו לכתה להתחבר לתחושותיו ולמחשבותיו . עדי אמר : "אני מרגיש בשינוי לטובה בתחום החברתי , אפילו בהפסקות חברים באים לשחק איתי " , ותלמידי הכתה שהתבקשו לכתוב : "מה היה חדש בעבורם ?" "מה גילו? " "מה הבינו? " כתבו : "הבנתי שעדי נמצא כל הזמן "בעולם החושך ואין דבר שהוא לא יכול לעשות " , "לא בטוח שאני הייתי יודע להסתדר " "גיליתי שאני טוב במישוש " "ידעתי מהם הטעמים שטעמנו " "פחדתי בחושך _עדי הוא גיבור וחזק " "הבנתי שאני יכול וצריך יותר לעזור לעדי – גם בהפסקות " . יש לציין שתלמידי כתות ד' מצטיינים בעזרתם לעדי הלומד איתם מגן הילדים , והחוויה שעברו חידדה את רגישותם ואת יכולת ההכלה שלהם . |