למורה- שיעור מקוון- תכנון השיעור   בוחן- שושנת הרוחות 
 מצגת- שושנת הרוחות   לפורום "שושנת הרוחות"
 דף משימה- בניית כפר דמיוני  

תלמידים חביבים, 

 לאחר שלמדתם על הכיוונים וצפיתם במצגת -שושנת הרוחות הגיעה העת לתרגל.   

עבדו בחוברת העבודה בעמ'   31-34            

 
שלב ב'                           

א. הכנסו לאתר  מפה. 

כתבו בחלון הישוב: חדרה.

 ענו על השאלות שלפניכם במחברת:

      איזה ישוב נמצא צפונית לחדרה? דרומית? מזרחית? דרום

      מזרחית?

      צפון מזרחית? מערבית? (יש צורך להגדיל את המפה)

כתבו  בחלון הרחוב למעלה: שדרות רוטשילד (מקבלים מפת

       רחובות חדרה)

שאלות:

      מה שמו של הרחוב הנמצא מזרחית לשדרות רוטשילד?

      דרומית לו?

      צפונית לו?

      מערבית לו?

באיזה אתר מדובר? אני מרכז הנמצא  צפונית לשוק העירוני.

                                                       אני קניון הנמצא מזרחית לקניון האלופים.

                                                       אני גן הנמצא צפון מערבית לבית קברות  הישן.

         חברו גם אתם חידה אחת על אתר ידוע בעיר.(שלחו את החידה לפורום

                                             "שושנת הרוחות").

 

הכנסו למשימה המתוקשבת "כיוונים לכל הכיוונים" באופק מט"ח

 
 שלב ג'

התחלקו לשלשות ועבדו יחדיו.

    א. עבדו עפ"י ההנחיות במשימה שלפניכם:

משימה- בניית כפר דמיוני

 

מבוא- אתם ארכיטקטים. קיבלתם משימה חשובה: לבנות כפר דמיוני. בכפר עליכם למקם מבנים ואתרים ציבוריים ובתים לתושבי הכפר. (מבנים ואתרים  ציבוריים: בנק, סופר מרקט, בית דואר, מרכז מסחרי, קולנוע, בריכה, בית ספר, גן ילדים, ספריה, חורשה, גן ציבורי, כיכר, כבישים וכו'.

משימה –

1. פתחו שיקופית אחת בתוכנה P.P.T (שיקופית ריקה) והיא תשמש כשטח בו יוקם הכפר שלכם. הוסיפו תמונות של מבנים בכפר שלכם. את תמונות האתרים והמבנים העתיקו מהאינטרנט באמצעות google תמונות.

2. קבעו ביחד מה יהיה שמו של הכפר שתכננתם וכתבו בראש השיקופית.

הצעה: כדאי שתדביקו את שושנת הרוחות בראש השיקופית, כדי למקם את האתרים והמבנים בכפר שתכננתם. זה יסייע לכם לתאר את מיקום האתרים בכפר, כפי שתידרשו במשימה הבאה.  

זכרו הצפון נמצא בראש הדף!

3. בסיום תכנון הבנייה, פתחו קובץ WORD וכתבו תיאור ברור ומדויק  לכפר שיצרתם תוך שימוש בהגדרת המיקום (כיוונים) של כל מבנה בכפר (דרומית ל... צפון -מזרחית ל...  מערבית ל...וכו').

לדוגמא: "במרכז הכפר שלנו יש כיכר גדולה, בדרום הכפר  יש במרכז מסחרי, בצפון הכפר נמצא בית הספר..."

בסיום התיאור כתבו את שמות חברי הקבוצה, שמרו את הקובץ בתיקייה שלכם.

4. שלחו את קובץ תיאור הכפר שלכם  לפורום "שושנת הרוחות" .

5. בחרו בפורום תיאור שכתבה קבוצה אחרת ובנו בשיקופית P.P.T כתבו בפורום:  האם הצלחתם לבנות אתאת הכפר שלהם עפ"י ההנחיות שכתבו חברי הקבוצה.  רק לאחר שבדקתם שוב את הכפר החדש שבניתם,  גשו לחברי הקבוצה ובקשו לראות את הכפר שבנו. השוו את הכפר שבניתם לכפר שבנו חברי הקבוצה. האם הכפר זהה? האם יש הבדלים? חשבו, מה גרם לכך? הכפר של הקבוצה האחרת? מה קרה?                                 

                                          עבודה מהנה!                 

   

 
  שלב ד'

  כעת אתם חכמים ונבונים "בוגרי הקורס של רשת הגיאוגרפית"

  גשו למשימה מסכמת - מבדק בנושא שלמדנו. ענו על כל השאלות

  במבדק ורק לאחר שבדקתם את תשובותיכם שלחו אותו אלי

  (כפתור "שלח" בסוף המבדק)

 

 

  שלב ה'

   נשחק במשחק "חפשו את המטמון"

 התחלקו לזוגות. כתבו מכתב מצחיק לחבריכם בכתה. החביאו אותו בסביבת ביה"ס.

כתבו הוראות מפורטות כיצד להגיע למכתב באמצעות כיוונים (2 צעדים צפונה, 3 צעדים מזרחה).

זכרו! נקודת המוצא היא כיתת הלימוד שלכם.

     בכל בקשה ושאלה תוכלו לפנות למורה והיא תסייע לכם.

                                                           עבודה מהנה ומחכימה!

                                                                          עילית