מנהיגות ומצוינות בבית הספר

 האם עלינו לצפות מבתי הספר שלנו ליותר מאשר סיפוק מהידיעה שהם "פועלים ברמה סבירה" ושתלמידיהם מגיעים לביצועים מיומנים! רוב הסקרים מצביעים על כך, כי למידת המיומנויות הבסיסיות וטיפוח הישגים אקדמיים - אלה המאפיינים הרווחים בספרות העוסקת ביעילותם של בתי הספר - הם הם המטרות הראשיות בתודעתם של רוב ההורים והמורים. אך כשהם "נדחפים" מעט יותר, הן ההורים והן המורים מגלים ראיה פתוחה יותר של מצוינות, ובה נכללים פיתוח אהבת הלמידה, חשיבה ביקורתית וכישורי פתירת בעיות, רגישות והבנה אסתטית, סקרנות ויצירתיות, מיומנות בין-אישית וכד'. הורים רוצים בחינוך מושלם לבניהם, למעשה החברה שלנו כולה זקוקה לכך. על מנת להיות אזרחים המסוגלים להשתתפות מלאה בחברה, צעירינו חייבים להיות אנשים בני תרבות וחינוך, ולא עובדים מיומנים בלבד אשר יכולת ההשתתפויות החברתית שלהם מוגבלת.
מנהיגות ומצוינות בבית הספר - חירות תוך קביעת גבולות – זה מה שדרוש לבתי ספר מעולים
(
תומס סרג'יובני)
 

מצוינות ומנהיגות בעשייה החינוכית /צבי ברק

 הרציונל הוא השגת יתרון יחסי באמצעות מיומנות התנהגותית.

המטרה: שיפור ביצועים דרך מיומנויות התנהגותיות ברמה ארגונית.

ניתן לפתח מיומנויות להנהיג קבוצה, ניתן ללמוד מיומנות להוביל אנשים.

התפקיד של אדם בתפקיד הוא להרשים.

למאמר המלא