קישורים  
 
                   
 
                                                              
 

 

                        
 
 
                   השבוע הלאומי לגלישה בטוחה ייערך השנה בתאריכים: 

 

 3-7 בפברואר 2019, ויוקדש לנושא: "גם ברשת יש גבול״.

 

השבוע יתמקד בעידוד התלמידים להתנהלות מתוך שיקול דעת, איפוק, אמפתיה, הבנה של מותר/אסור, מתאים/לא מתאים באופן שמותאם למרחב גלישה בטוחה, ובקידום תקשורת בינאישית רגישה, מוגנת ומקרבת, הרואה את העצמי וגם את האחר. זאת תוך כדי חיזוק נורמות התנהגות ראויות ברשת והעלאת המודעות למצבים מורכבים המתעוררים בה.

                                                

המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת

לא לעזוב ידיים - פרסום

ארקדי דוכין, איתי לוי, אגם בוחבוט, עדן פינס ואדם 

        

 

 

                               עלון

היכרות עם המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת – מוקד 105

 

העלון מיועד לתלמידים, ומטרתו היכרות עם מוקד המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת – מוקד 105. העלון מחדד באילו מקרים המוקד יכול לסייע.

                                                                        

            נושאי "אינטרנט בטוח"
  • מרחב וירטואלי והשפעתו על תלמידים צעירים ומתבגרים – כישורים, מיומנויות ונורמות התנהגות.
  • כישורי חיים ברשת – חינוך להבנה וליישום דרכי התנהלות חיוביות, אתיות ובטוחות ברשת ועמידה בהן.
  • שיתוף במידע – הצגה, הפצת מידע – כללי התנהלות והשלכות.
  • תקשורת ברשת – כלים להתנהלות נבונה באמצעי תקשורת שונים.
  • תרבות השיח ברשת – לשון נקייה ונאותה, הימנעות משפה בוטה ולשון הרע ושמירה על צנעת הפרט.
  • ניהול שיח - "שפת האינטרנט" – קיצורים, אמוטיקונים (פרצופונים), Leetspeak - חלופה אלפביתית של אותיות השפה האנגלית לתווים במקלדת.
  • שמירה על קניין רוחני וזכויות יוצרים.
  • אנונימיות ופרטיות אל מול חשיפה ופרסום ברשת הווירטואלית.
  • בריונות ברשת והשלכותיה על חברי הרשת.
  • תכנים פוגעניים – כלים טכניים והתנהגותיים להתמודדות.
  • ניהול זמן ברשת – חשיבות לניהול סדר יום יעיל ומשמעותי.
  • סביבת עבודה בריאה, ישיבה.
  • אתיקה ברשת – זיהוי מצבים לא מוסריים, שאינם הולמים נורמות התנהגות נאותה, כדוגמת עידוד למעשים פוגעניים, פגיעה בכבוד האדם, פרטיותו, לשון לא נקייה, פרסום ברשת שלא בהסכמה של צילומים שנעשו; מתן כלים להתמודדות עם מצבים אלה.
  • שמירת החוק – היכרות עם חוקי המדינה הנוגעים לנושא אתיקה ומוגנות ולמידת מושגי יסוד: לשון הרע, כבוד האדם, קניין רוחני, פרטיות ועוד.
  • עבודה עם ההורים בהקשר ל"חיים ברשת" – הכרת עולם הרשת בכלל ורשתות חברתיות בפרט, התמודדות עם שאלות ודילמות המתעוררות בהקשר לחינוך ותמיכה בילדים בנושאים של התנהלות מיטבית, גלישה בטוחה והצבת  גבולות.                                                                                                                                                 
  • חומרי הוראה -למידה 

    תוצאת תמונה עבור חומרי למידה אינטרנט בטוח

     

     

      

     

                                                   

      

    חומרי הוראה

                        פעילויות לתלמידים בקטלוג החינוכי

                    פעילויות חדשות לשבוע הלאומי

            שומרים על התלמידים ברשת סרטונים ונקודות לדיון בכיתה

     הגנה בסייבר

     

     
    אתרים ממולצים להורים

    משחק מקוון

     שאלון - זהירות באינטרנט  

     
     
     
                                                                              

     

     

     

    • טלפונים סלולרים  אי אפשר בלעדיהם? אבל כדאי להכיר את הסיכונים ואת הדרכים להתמודד איתם. (ו)
    • חמש שאלות בעזרת חמש שאלות פשוטות נוכל לנתח כל טקסט ולהבין מה המסר. (ד-ו)
    • מתאים לי  רשת האינטרנט והטלוויזיה מציעות לנו "חלונות" מופלאים. אבל האם כל "חלון" כזה מתאים לנו? (ד-ו)
    • חברות במבחן הרשת היכנסו, הצביעו והשפיעו על דילמות הקשורות לחברות ברשת. (ה-ו)
    • ציידי הפרסומות  האם אתם יודעים להבחין בין תוכן רגיל לבין פרסומת ברשת האינטרנט? (ד-ו)
    • אכול כפי יכולתך!  חברות הפרסום משקיעות ביליוני דולרים כדי לשכנע ילדים ובני נוער לצרוך עוד ועוד אוכל. (ה-ו)
    • יוצאים להפסקה  אילו עקבות אתם משאירים כשאתם גולשים ברשת? היכנסו, שחקו ותגלו. (ד-ו)
    • גלוי וסמוי מהו פרסום סמוי ומדוע זה אסור. (ד-ו)
    • טוטי כלב של פרסומות  פרסומות סיפורו של טוטי: הכלב שנראה כמו סמרטוט אבל הוא בעצם כוכב (ב-ד)
    • ים של מידע  באינטרנט יש ים של מידע, איך מתמצאים בים הזה? (ד-ו)
    • כל אחד יכול להשפיע  כמה כוח יש לרשת? וכמה כוח יש לכם בתור גולשים? היכנסו לחידון ותדעו. (ד-ו)
    • מאדום לירוק עזרו לאלכסנדרה, דנה וגל לשרוד ברשת החברתית הדמיונית "מרושתים". (ה-ו).
    • הסלפי שלי ואני מה הפך את הסלפי ללהיט? ומה הסלפי שלכם? (ד-ו)
    • טביעת רגל דיגטאלית  כשאתם גולשים ברשת אתם משאירים סימנים, בואו נלמד על זה שתהיו מעודכנים . (ד-ו)
    •