בית ספרנו רואה בפיתוח המצויינות  את אחד מיעדיו המרכזיים , ומעוניין  לתת מענה ראוי ורחב לתלמידיו המצטיינים.

בהתאם לתפישה זו פיתחנו בבית ספרנו מספר קורסים ייחודיים לתלמידים המצטיינים בכיתות ג'-ו'.

הקורסים נועדו להעשיר ולהרחיב את עולמו של התלמיד בנוסף לנלמד בתוכנית הלימודים.

הקורסים הנכללים במסגרת "אמירים"  בהנחייתה של ענת עזר, בנושאים הבאים:

1.      המגוון הביולוגי - בהנחייתה של דינה – מורה למדעים

2.      המתמטיקה בראי האומנות והטבע– בהנחייתה של אורית- מורה למתמטיקה

3.      העצמה אישית- בהנחייתה של מרגלית – יועצת בית הספר

4.      מדע – כיצד הוא פועל ? בהנחייתה של אנה – מורה למדעים

5.       משלים פילוסופים – בהנחייתה של עדנה

6.      תורת הצבע – מורה לאמנות בתחום ספורט כלשהו.

אנו תקווה שבשנים הבאות נרחיב את היריעה ומספר התלמידים המצטיינים בבית ספרנו יגדל.

" מנהיגות  ומצוינות בבית הספר, חירות תוך קביעת גבולות – זה מה שדרוש לבתי ספר מעולים" תומס סרגיובני  

 

 

 

 

בשנת הלימודים תשע"א הצטרף בית הספר לתוכנית  מרח"ב.

תכנית מרח"ב  הינה תוכנית ייחודית המבקשת לראות את בית הספר היסודי בראייה מערכתית כוללת ואת התלמיד בראייה רב ממדית, כך שבית הספר ייתן מענה במגוון רב תחומי של התייחסויות על פי צורכי הילד.

 התוכנית פועלת בשיתוף עם עיריית אשקלון וקרן רש"י.

 

התוכנית מאפשרת לבית ספרנו לממש את היעדים, לבסס ולהניח בסיס איתן לשיפור הישגי התלמיד.  תחום מרכז הכובד של התוכנית  פועל בעיקר התחום הרגשי וזאת בהתאם  לעקרונות  של הניסוי "לב חכם" השואף לאיזון בין התחום הרגשי לקוגניטיבי כבסיס לקידום הלמידה של התלמיד.

התוכנית פועלת ב 3 צירים מרכזיים: הלימודי, הרגשי, החברתי-ערכי

במסגרת תוכנית מרח"ב פועלות בבית הספר מסגרות העשרה ומסגרות טיפוליות שונות.                

מסגרות העשרה במסגרת התוכנית:התעמלות אומנותית,שחמט,מחול,תקשורת,למידה בתנועה, הוראה מתקנת.

מסגרות טיפוליות במסגרת התוכנית: פסיכולוגית,עובדת סוציאלית,תראפיה בתנועה,תראפיה באומנות,תראפיה באמצעות בעלי חיים, פסיכודרמה.

 

 

 

תכנית מיל"ת פועלת בבית ספרינו זו השנה השלישית. אנו מפעילים שתי מסגרות . בכל מסגרת יש 35 תלמידים ובסך הכל  70 תלמידים משתתפים במסגרת מיל"ת. התלמידים מכיתות ג', ד', ה'

מטרת התכנית- סיוע בהכנת שעורי בית וכן חיזוק החומר הנלמד בכיתות. התכנית מלווה בבקרה ובבדיקת התקדמות התלמידים במקצועות החשבון והשפה.

התכנית מופעלת ע"י 10 מורות :5 מורות ללימוד השפה ,4 מורות ללימוד חשבון ו- מורה לתנועה.

כל תלמיד מקבל 4 שעות שבועיות בשפה , 3 שעות שבועיות בחשבון ושעה אחת הפגתית- זומבה.

בתכנית שילבנו העשרה נוספת הנקראת מכוון פרט בחרנו בקלינאית תקשורת- המסייעת לקבוצה קטנה.

תכנית מיל"ת פועלת 4 ימים בשבוע בהמשך ליום הלימודים. ימים א'- ד' שעתיים מלאות .מתוכן 20 דקות מוקדשות לארוחת צהריים בשרית חמה הכוללת פרי וירק. שרותי ההזנה ניתנים ע"י אולמי הברון.

תכנית מיל"ת החלה פעילותה באוקטובר ותסתיים ב סוף חודש מאי.

 

מודל  "עוצמה"

עבודה קבוצתית עם ילדים לשיפור ההתנהגות

מטרת התוכנית היא הקניית מיומנויות שליטה עצמית וחשיבה חיובית לילדים עם בעיות משמעת והתנהגות על מנת להפחית בעיות אלו. התוכנית משלבת תכנים הקשורים לטיפול בבעיות התנהגות ואלימות, עקרונות של התערבות התנהגותית-קוגניטיבית  ושל מודלים לפיתוח שליטה עצמי.

במפגשים הקבוצתיים לומדים הילדים כיצד לשלוט על ההתנהגויות הלא רצויות, להתגבר על רגשות כעס ועוינות, לדחות סיפוקים, ולהתמודד טוב יותר עם הקשיים הניצבים מולם.

משך התוכנית:

התוכנית קצרת טווח, מופעלת בקבוצות של 6  ילדים במשך12  מפגשים קבוצתיים בהנחיית יועצת בית הספר ומורה מהצוות.

 

מעבר מגן לכתה א'

בית הספר מקיים קשר עם גני הילדים המזינים אותנו. ילדי הגנים מוזמנים לבית הספר כ-3-4 פעמים בשנה לפעילויות משותפות בתחומי התנועה האמנות, המדעים ואף בתחום הלמידה. התוכנית עוסקת  בהכנה מוקדמת למעבר מהגן לכיתה א'. מתוך הנחה שהכנה מיטבית תפחית התנגדויות ותדגיש את טובת הילד וצרכיו. התוכנית תקדם ותתאים את שתי המסגרות החינוכיות , הגן וביה"ס לקראת צרכי הילד במעבר. הגננות תעודדנה עצמאות ויכולת התמודדות עם שינוי בקרב ילדי הגן ואילו המורות תפתחנה יכולות הכלה שונות בהיענות לצרכים דיפרנציאליים, תוך שהן מאפשרות למידה בגישות שונות על פי צרכי הילדים ומשלבות משחק, יצירה ותנועה בעבודה הלימודית.

מעבר מביה"ס היסודי לחטיבת הביניים

תכנית מעברים מופעלת בבית ספרנו הן בתוכנית כישורי חיים של שפ"י והן באמצעות תלמידי חטיבת הביניים המגיעים לבית הספר ודנים עם תלמידי כיתות ו' על נושאים הקרובים לליבם של המתבגרים.

תלמידים העוברים מבית הספר היסודי לחטיבת הביניים, נחשפים לשינויים רבים כתוצאה מן המעבר ובתוכם:

o        מורים חדשים,

o        ציפיות חדשות,

o        חברים חדשים,

o        יחסי מורה-תלמיד,

o        השתייכות למוסד בו לומדים תלמידים מבוגרים יותר.

השינויים הללו מתרחשים בתקופה בה המתבגר שם עצמו במרכז, והביקורתיות שלו כלפי עצמו והסביבה, גדלה בתקופה זו. מעבר לחטיבת הביניים מאלץ את המתבגר להתמודד עם מטלות פסיכולוגיות ומטלות חברתיות.

 אנו מאמינים כי - ככל שהילד מצויד במשאבים נפשיים רבים יותר, כך תפחת פגיעותו בעת המעבר.

 

 

                                                                                                                

 

בבית ספרנו פועלים מתנדבים מטעם הארגונים: "ידיד לחינוך" "ויצו" "גמלא"

המתנדבים הינם גמלאים אשר פרשו עבודתם, אך יש להם עדיין הרבה מה להציע.  הם פועלים במסגרת העמותה שהינה מפעל התנדבותי המפעיל גמלאים אשר מסייעים במערכת החינוך.

התרומה למערכת החינוך: כוללת עזרה לתלמידים במקצועות הלימוד, הענקת כישורי חיים ודוגמא אישית לתלמידים, סיוע בספריית בית הספר, חניכה של תלמידים מתקשים.

המתנדבים קשובים לצרכי בית הספר והמורות. הם מבצעים את עבודת ההתנדבות בשמחה ובהתלהבות. ככל שהם מעניקים לתלמידים, אלה גומלים להם כפליים. הם חשים סיפוק רב ומתמידים להגיע לבית הספר.

 

                                                                

פרויקט פרח הינו פרויקט חונכות המיועד לילדים בעלי פוטנציאל, אשר זקוקים לדחיפה אישית נוספת כדי להתקדם בתחומים שונים כמו: התחום החברתי, יכולת יצירת קשר בין אישי, חשיפה למוקדי פעילות העשרה ובמידת הצורך גם סיוע בלימודים.

בבית ספרנו החונכות מתבצעת בשני אופנים:

חניכה אישית - החונכים מגיעים פעמיים בשבוע לביתו של החניך וחונכים אותו בהתאם לתוכנית שנבנתה עבורו עם רכז פרח.

חניכה קבוצתית – הסטודנטים מגיעים לבית הספר וחונכים קבוצת תלמידים, או תלמיד אחד. לעיתים מסייעים למורה עם כלל התלמידים.

 

נבחרת תלמידים מכיתות ד'-ו'

החינוך הגופני- יש בו כדי לתת הזדמנויות לעצב, לפתח ולטפח אצל הפרט, נורמות של התנהגות חברתית ודפוסי פעילות גופנית וספורטיבית, במסגרת הפוטנציאל האישי על מנת להבטיח לו, כיחיד וכחלק מחברה, איכות חיים, בריאות ואישיות הרמונית.

מטרות-על:

· הקניית הרגלי עבודה נכונים,אשר יאפשרו עבודה אישית לכל אחת ואחד בהתאם ליכולותיו.

· שיפור רמת ההישגים האישית לכל אחת ואחד בהתאם ליכולת האישית.

· פיתוח דפוסי פעילות בצוות על בסיס סובלנות, השתלבות והגינות ספורטיבית.

· התלמיד ישתמש בפתרונות יצירתיים בפעילויות הגופניות השונות.

· הכנה לקראת תחרויות כמו :

מרוץ הלפיד,

תחרויות אתלטיקה קלה, כדורסל......ועוד.