מי אנחנו    עיוורים וליקויי ראייה   עבודה עם ילדים מאתגרים  חינוך לשוני   מתמטיקה     גני ילדים   תקשוב ומחשוב   השתלמויות

 צוות מתיא יבנה על"י

מירי קינן

מנהלת מתי"א יבנה על"י ומפקחת         

                                                                              

 

אורנה מידן - סגנית מנהלת, מומחית תחום התנהגות, תחום ההתמחות: ניהול התנהגות                                 

השכלה: תואר שני בחינוך מיוחד עם התמחות בניתוח התנהגות יישומי באונ' העברית בירושלים. קורס דו שנתי - למודי תעודה מטעם איט"ה – טיפול התנהגותי קוגניטיבי (שנתיים).

מומחית תחום התנהגות בביס' בטב"ע, כיתות ליקויי למידה ברשויות: גן יבנה, גן רווה

בניית תוכניות התנהגות לילדי שילוב ברשויות גן יבנה גן רווה גדרות וחבל יבנה.

תחומי אחריות נוספים במתי"א: וועדות השמה- חברת ועדה, ריכוז נתונים, השתתפות בוועדת שיבוץ בחינוך מיוחד, מתן מענה להורים.

פרויקטים ויוזמות ופירסומים : כתיבת חוברת בנושא ניהול כתה בהוצאת המתי"א,

משחק להקנייה ותרגול של המודל הקוגנטיבי – פיתוח מחשבה חלופית "מגלגלים מחשבות"

 

אני מאמין שלי: "כל ילד רוצה להצליח. כדי לעזור לו לעשות זאת עלינו, למצוא מחד את מקורות המוטיבציה ואת החוזקות שלו ומאידך לזהות וללמד את המיומנויות החסרות לו כדי להגיע להצלחה. שילוב של כל אלה יעזרו לילד לפרוש כנפיים ולעוף בכוחות עצמו".

 

יהודית נוי - מדריכה מחוזית ליקויי ראייה                        

                                                      

 

אביבה גורביץ - מדריכה פדגוגית

תחום ההתמחות: לקויי מידה / יעוץ / פסיכולוגיה חיובית

השכלה: B.ED חינוך מיוחד M.A /יעוץ חינוכי/ אבחון ל.ל / פסיכולוגיה חיובית

מסגרות תחת אחריותי פרט על פי המסגרת גן או ביה"ס: בית ספר "בטבע"

אני מאמין שלי: "כל אחד יכול! –אנחנו יכולים להשיג כל דבר שאנו רוצים בתנאי שיש לנו האומץ להאמין שאנו יכולים להשיג אותו".

"המפתח להישגים גדולים ולאושר הוא הפעלת החוזקות שלך, לא תיקון טעויותיך ומגרעותיך. הצעד הראשון הוא הכרת החוזקות שלך..."

 

איוונה כץ - מדריכה של קלינאיות תקשורת

תחום ההתמחות: הפרעות בתקשורת

השכלה כולל קורסים משמעותיים לתחום ההתמחות:

MA הפרעות בתקשורת, MA לימודים קוגניטיבים של השפה, דוקטוראט בחינוך.

השתלמויות מגוונות.

מסגרות תחת אחריותי: גן ארז

תחומי אחריות נוספים במתי"א: מדריכה של קל"ת

פרויקטים ויוזמות ופירסומים: פרסמתי מאמרים בנושא הדוקטוראט שלי "דיסלקסית נגלקט התפתחותית".

אני מאמין שלי: "אני מאמינה שכל ילד הוא יחיד ומיוחד, שחשוב לדבר איתו ב"גובה העיניים", להיות קשובה לצרכיו ולרצונותיו. כמו כן לשים לב ליכולותיו ולקשייו ולסייע לו להתקדם ולהתפתח".

עבודת הצוות במסגרת החינוכית היא חיונית לצורך ראיית הילד כשלם.
 

דיקלה אסרף - מדריכת כיתות קטנות ורכזת השתלמויות

תחום ההתמחות: ניהול כיתה ופדגוגיה

השכלה: תואר שני בחינוך מיוחד, קורס הכשרת מנהלים, העברת השתלמויות בתחום הסנגור העצמי וההכוונה העמית

מסגרות תחת אחריותי: כיתות קטנות יסודי, חט"ב ותיכון

תחומי אחריות נוספים במתי"א: רכזת השתלמויות

פרויקטים ויוזמות ופירסומים: סנגור עצמי
 

הדס אניב - מדריכת PDD בשילוב יחידני

תחום ההתמחות: PDD

השכלה: לימודי תעודה בעריכה לשונית מאוניברסיטת בר אילן, תואר שני בלשון עברית מאוניברסיטת בן גוריון. התמחות בחקר השיח, פרגמאטיקה.

לימודי תעודה: אתגר השילוב.

מסגרות תחת אחריותי פרט על פי המסגרת גן או ביה"ס: ילדי השילוב היחידני : בגנים, בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים.

פרויקטים ויוזמות ופירסומים: קבוצות למיומנויות חברתיות בשיתוף עם לאה טלר

 

הדר שני-קטן - מומחית תחום גננות שילוב

תחום ההתמחות: גננת שילוב בגני ילדים

השכלה כולל קורסים משמעותיים לתחום ההתמחות:

Bed- בחינוך, התמחות חינוך מיוחד גילאי 3-21

Med- בחינוך, התמחות בחינוך מיוחד

קורס שנתי -הוראה מתקנת- הילה פלור

קורס מוכנות לכיתה א'- ניצני אוריינות - הילה פלור

אני מאמין שלי: "יש לפתח את הסבלנות לתהליכי ההתפתחות של הילד. במידה ונבחר בדרך שנראית קלה לכאורה, כמו לפעול במקומו , אנו עלולים להחליש את יכולת התפתחותו. בבוא העת לא תעמוד לו היכולת לפעול נכון ובאופן עצמאי כאשר יהיה עליו להשתמש בחשיבה משלו, במעוף ובלקיחת אחריות. יש להציב לו אתגרים ולהאמין ביכולותיו על מנת להצעידו קדימה".

 

ירדן גינזבורג -תקשוב בחינוך המיוחד

תחום התמחות: תקשוב בחינוך המיוחד

השכלה: M.A בהצטיינות במינהל חינוכי, התמקצעות בתקשוב

יוזמות ועוד: פורטל הדרכה תקשוב במרכז | בנייה והנחייה סביבות למידה מתוקשבות וירטואליות | הדרכה מחוזית - מחוז מרכז |  

במתיא: הנחייה וליווי אורט רבין גן יבנה וביס בטבע - בגרות במחשבים | כיתה מתוקשבת בבן גוריון גן יבנה | חט"ב ותיכון נעמי שמר גן יבנה | בניית אתר המתיא

אנחנו יכולים לראות רק מעט קדימה, אבל אנחנו יכולים לראות שיש שם הרבה עבודה" אלן טיורינג

 

לילך גלעד - מומחית תחום שילוב, מרכזת תחום סייעות

תחום ההתמחות: שילוב- יסודי וחטיבות ביינים

השכלה:b.ed בחינוך, התמחות חינוך מיוחד. מאבחנת דידקטית מוסמכת. מאמנת אישית לילדים, בני נוער ומבוגרים.

מסגרות: בי"ס "גינסבורג" האלון יבנה | בי"ס "בן גוריון" יבנה| בי"ס "רמות ויצמן" יבנה

בי"ס "אילן רמון" גן יבנה | בי"ס "אהוד מנור" גן יבנה | בי"ס "מכבים" גן יבנה.

תחומי אחריות נוספים במתי"א: ריכוז תחום סייעות

פרויקטים ויוזמות ופירסומים: מיפוי קריאה- מתי"א יבנה, מדידה והערכה בחינוך המיוחד

אני המאמין שלי:

הפחד העמוק ביותר שלנו הוא שמא אנחנו חלשים מדי, הפחד העמוק ביותר שלנו הוא שאנחנו בעלי עוצמה שמעל לכל שיעור.זה האור שבנו לא האפלה שבתוכנו-שמפחיד יותר מכל.
אנחנו שואלים את עצמנו:
איזו זכות יש לי להיות מבריק, יפהפה מוכשר ואהוב? למען האמת, איזו זכות יש לך לא להיות?
אין שום דבר נאור בלהצטמק כדי שאחרים לא ירגישו חסרי ביטחון. ככל שניתן לברק שלנו להאיר אנחנו מעניקים, בלי מודע רשות לאחרים לעשות כמונו.
ככל שנשתחרר מהפחדים שלנו, נוכחותנו תשחרר אחרים מפחד."

כל אחד נושא את הקסם הזה בתוכו כאשר אנו מרשים לאור הפנימי שלנו לזרוח,
באופן בלתי מודע אנחנו מאפשרים לאחרים לעשות אותו דבר
כשאנחנו משתחררים מהפחדים שלנוהנוכחות שלנו משחררת אחרים".מריאן וויליאמסון שאותה ציטט נלסון מנדלה בטקס ההשבעה שלו.

 
לימור ניקנם - מתאמת שילוב, אחראית שעות תמיכה בתיכונים

תחום ההתמחות: אסטרטגיות למידה, סנגור עצמי

השכלה:תואר ראשון בחנ"מ, תואר שני במנהל החינוך, מאבחנת דידקטית אגודת ניצן, השתלמות העשרה אינסטרומנטלית פויירשטיין, השתלמות סנגור עצמי של שפ"י, קורס מט"ליות,

מסגרות תחת אחריותי: חטיבות ותיכונים

תחומי אחריות נוספים במתי"א: אחראית שעות תמיכה בתיכונים

פרויקטים ויוזמות ופירסומים: כתיבת התח"י הממוחשב יחד עם מדריכות נוספות , שותפה בהרצאות בהשתלמויות של מתיא יבנה ,

אני מאמין שלי: "תן להם דגים- יהיו רעבים כל חייהם, תן להם חכה- ידעו שובע כל חייהם"\

 
מירב שמעון - גני ילדים, גננת גן אגם

השכלה:

B.ED בחינוך מיוחד- מכללת תלפיות M.A תהליכי הוראה ותוכניות לימודים- האוניברסיטה העברית בירושלים מאבחנת דידקטית מוסמכת (גן – י"ב בעברית ובחשבון)- מכללת תלפיות מנחת קבוצות הורים – מכון אדלר מסגרות תחת אחריותי:

גני ילדים ביבנה (אגם, סתוונית, ציפורן, עירית) | גני ילדים בגן יבנה (אורן, צאלה, ארז)

גן ילדים בגן רווה (הדס)

  י מאמין שלי: חשוב להאמין שכל אחד יכול להתקדם ולהצליח. ברגע שנאמין בכוחותיו וביכולותיו של הילד נוכל להצעידו קדימה. העשייה החינוכית והלימודית הנעשית בכל עת ובכל מקום במסגרת אקלים גן מיטבי ובשיתוף פעולה מרבי של כלל הצוות וההורים, תאפשר לילדים הקנייה וביסוס של כישורי חיים, הרגלים, בטחון ואמונה ביכולת, פיתוח מיומנויות חברתיות ושיפור הישגים לימודים.

 

 סמדר אברהמי  - מדריכת שילוב

תחום ההתמחות: חינוך מיוחד

השכלה: תואר ראשון בחינוך מיוחד. התמחות בהוראה מתקנת, שיטות להוראת הקריאה,ואסטרטגיות למידה . התמחות באבחון דידקטי. תואר שני במינהל חינוכי. השתלמויות בחינוך הלשוני.

מסגרות:

ביה"ס בן גוריון – גן יבנה | ביה"ס סיני – גן יבנה | ביה"ס יחדני - יבנה  | ביה"ס נעם- יבנה

ביה"ס אביר יעקב- יבנה| ביה"ס עמיחי- קבוצת יבנה

פרויקטים ויוזמות ופירסומים: תח"י ממוחשב, הרחבת התמיכה בקרב ילדי שילוב ומעקב. -תוכנית לכתיבה.

אני מאמין שלי: "המתייחס אל בני אדם כפי שהם- הופכם גרועים משהם באמת המתייחס אליהם כפי שהם רוצים להיות, עוזר להם להגיע למה שהם מסוגלים להיות"

 
 
 

ענת ברבי - מתאמת שילוב

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תחום ההתמחות: אבחון דידקטי, אסטרטגיות למידה

השכלה כולל קורסים משמעותיים לתחום ההתמחות:

תעודת הוראה ותואר ראשון במכללת לוינסקי, תואר שני בחינוך מיוחד באוניברסיטת חיפה, מאבחנת דידקטית בניצ"ן

מסגרות תחת אחריותי: ביבנה: בי"ס ביאליק, מעיין, פרדס צפוני, רבין – הירוק.

גן רווה, גדרות.

פרויקטים ויוזמות ופירסומים: ערכת מבדקי קריאה, ערכת כתיבה (בבנייה), בניית צוות בין מקצועי בבי"ס

משפט/ציטוט של אני מאמין שלך!

"אני מטיל ספק, משמע אני חושב, משמע אני קיים" (רנה דקארט)

"עליך להמשיך ללמוד כל עוד יש משהו שאינך יודע" (סנקה)

"את הדברים הטובים והיפים ביותר בעולם אי אפשר לראות וגם לא למשש, יש להרגיש אותם בלב..." (הלן קלר

 

 ד"ר עדנה ניסימוב נחום - מדריכה מטפלים באמנויות

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 תחום ההתמחות: טיפול באמנות

השכלה כולל קורסים משמעותיים לתחום ההתמחות: תואר שלישי

ראש התוכנית לטיפול באמנות, המכללה האקדמית ע"ש דוד ילין, ירושלים

ניסימוב-נחום, ע. (2013) כל צבעי הנפש: טיפול באמנות בילדים המתנהגים בתוקפנות, הוצאת תמ"ה, מכון מופ"ת. (בדפוס)

מאמרים בכתבי עת שפיטים

1. ניסימוב-נחום, ע', פרנקל, צ' וסייקס, י' (2009). למידה מהצלחות בטיפול באמצעות הבעה ויצירה, מפגש לעבודה חינוכית-סוציאלית, 30, 127-140.

2. Nissimov-Nahum, E. (2009). Use of a drawing task to study art therapists' personal experiences in treating aggressive children. The Arts in Psychotherapy, 36, 140-147.

3. Nissimov-Nahum, E. (2008). A model for art therapy in educational settings with children who behave aggressively. The Arts in Psychotherapy, 35, 341-348.

4. ניסימוב-נחום, ע' (1999). שילוב גישות טיפוליות בעבודתו של המטפל באמנות, סחי"ש- סוגיות בחינוך מיוחד ובשיקום, 14, 99-102

 
 רחלי חיליו - מומחית תחום מתמטיקה    
 ליאת גולן - מזכירת המתי"א