ברוכים הבאים לאתר של רויטל לוי

 

 

 

הבלוג

של רויטל לוי- לשעת חירום

 

 

 

 

מה לעשות בזמן לחץ? 

ניתן לפתוח את הקישור הבא, להקשיב ולצפות בהרפיה/מדיטציה 

                                            http://http://www.youtube.com/watch?v=QwW0I0UZ8cU   

 

 

ניתן גם להקשיב לסיפורים באתר גלים

http://http://stories.galim.org.il/black/

 

לתלמידים הבוגרים - כדאי וניתן לכתוב על הרגשות שלכם, בכל פעם שאתם מרגישים פחד, בהלה, כעס, געגוע ורגשות דומים כתבו על כך. זו דרך מצוינת לאוורר את הרגשות.

למשל אפשר להשלים את המשפטים:

משפטים לדוגמא:

                              כשהטלפון מצלצל באמצע הלילה אני

                              כל פעם שדלת נטרקת אני בטוח ש

                              כשירדנו בלילה למקלט הרגשתי ש

                              כשאני שומע 'בום' אז

                              כששכבתי במיטה במקלט נזכרתי ש

                              כשנכנס 'הדבר המפחיד' לחדר שלי

                              כשאמא אמרה "היכנסו לחדר הביטחון" ידעתי ש

                              בין הרבה אנשים אני תמיד.

                              כשאמא ישנה ואני רוצה להגיד לה משהו

                              כשראיתי את החדשות בטלוויזיה.

                              כשמגיע מבקר אני

 

מהי תרפיה באומנות

                                                            

התרפיה משתמשת באמנויות כדי לחשוף ולהבין תהליכים נפשיים ומספקת סביבה מוגנת בה יכול חומר מודחק ולא מודע לעלות על פני השטח. שפת האמנות מאפשרת גשר בין העולם הפנימי והחיצוני ואינטגרציה רבה יותר בין השניים.

    תוכנית עבודה תשע"ו

 1. חלק מהתלמידים יעבדו השנה בתכנית: אמנות סביב נושא. בכל מפגש ינתן נושא כגון: כעס, פחד, משפחה, דימיוי עצמי, סוד, געגוע וכדומה. סביב הנושא כל תלמיד יעבוד באמנות בטכניקות שונות ובכתיבה.

2. חלק מהתלמידים יצרו השנה ספר אישי על עצמם עם תמונות שהביאו מהבית.

3. חלק מהתלמידים יעבדו בטכניקות שונות של אמנות ללא כתיבה: גואש, צבעי ידיים, פנדה, צבעי פחם, חימר ועוד.

4. חלק מהתלמידים יעבדו בחדר סנוזלן (חדר גרייה רב חושי).

מהו סנוזלן?

סְנוּזֶלֶן היא שיטת טיפול שהומצאה בהולנד עבור אנשים עם לקויות שונות במערכת העצבים המרכזית, כגון לקות אינטלקטואלית (פיגור שכלי), דמנסיה, מחלות נפש ותופעות הקשת האוטיסטית. הטיפול נערך בחדר הכולל מזרנים לבנים על הרצפה ועל הקירות, נורות בצבעים מגוונים ומשחקים אשר מגרים את החושים.

הסנוזלן ידוע גם בשם "סביבה רב חושית". השם הוא שילוב של שתי מילים בהולנדית‏‏[1]: סנופלן (snuffelen) או באנגלית to sniff - לרחרח; ו-דוזלן (doezelen) או באנגלית to doze - לנמנם.

הסביבה הרב חושית פותחה בראשית שנות השבעים בהולנד במרכז לליקויים קוגניטיביים דה–הרטנברג, על ידי Ad Verheul ו- Jan Huslegge, כאמצעי להרגעה ולשעות הפנאי. המוסד, הנמצא בצפון הולנד, שימש תחילה בעיקר כמקור הנאה ורגיעה, עד שהופץ הידע עליו והוקמו בו מתקנים נוספים.

פיתוח החדר נוצר בעקבות קשייו של Verheul, מטפל באומנות, ללמד את מטופליו, בעלי פיגור עמוק, בשיטות המקובלות. חלקם אף הסתגרו עוד יותר בתוך עצמם.

הוא החל להתבונן במטופליו במצבים אחרים וגילה שבסביבות מסוימות ועם מטפלים מסוימים הם רגועים יותר ואף פיתחו תקשורת. הוא כינה זאת "לשבת במושב האחורי" - לקיחת מרחק מהמטופלים ללא שידול אקטיבי ללמידה, תסייע להם בסופו של דבר לשחרר אנרגיות מיוזמתם ולחקור את סביבתם באופן פעיל.

במסגרת עבודתם במרכז לאנשים עם מוגבלויות החלו החוקרים ללמוד כיצד אנשים מגיבים לסביבתם. הם הציגו ריחות, מוזיקה, מגע וטעם לאנשים שאיתם עבדו במרכז. בנוסף הם ערכו ניסוי ביצירת סביבות פעילות ומרגיעות. דרך המחקר הזה התפתח הסנוזלן.

לאחר תצפיות רבות הסיק Verheul כי הסביבה הפיזית משפיעה על התחושות והמעשים של האדם; והתנהגותו של המטפל מהווה משתנה חשוב, המשפיע על יוזמותיו ופעילותו של המטופל.

 

           

אינטרנט בטוח

              

"רישיון לגלישה בטוחה"

 

תלמידים יקרים!

הגלישה ברשת דומה לעתים לנסיעה בכביש. כדי להגיע למחוז חפצנו, עלינו לנהוג בזהירות, להישמע לתמרורים ולחוקים ולהתנהג באדיבות לנהגים אחרים ולהולכי רגל. גם כשגולשים ברשת האינטרנט, יש לציית לחוקים, להישמע לכללי האתיקה, לזהות מצבים העלולים לסכן אותנו ולהתנהג בהתאם

                                                                       

                                                                                                                           

תמונות של חדרי סנוזלן