רציונל

סין אינה מדינה - היא ממש עולם אחר. ערים גדולות עם מרכזי קניות מפה ועד להודעה חדשה מחד, הערבות העצומות של מרכז מונגוליה הפנימית מאידך, ובין לבין מדבריות, פסגות הרים קדושות, מערות מדהימות ואתרי עתיקות - זוהי מדינה של הבדלים תרבותיים וגיאוגרפיים עצומים. זוהי מדינה של הרים נישאים ונופים עוצרי נשימה - שהיוו רקע לנפילתן של שושלות, לעלייתם של קיסרים ולהנעת גלגל המהפכה.

יחידה זו משלבת בין אסטרטגיית "למידת עמיתים", מיומנויות חשיבה מסדר גבוהה ויתרונות שימוש ברשת האינטרנט לשם לימוד הנושא. דרך  למידה זו מאפשרת להעביר אחריות על הלמידה ללומד, להפוך נושא לימוד לרלוונטי לחיי התלמידים, ולעבוד  בסביבה "טבעית" של הלומדים, אלה יחד מעלים את המוטיבציה של התלמיד ללמידה.

 מטרות

מטרות בתחום התוכן:

-  הכרת חבל ארץ סין בהתייחס לאקלים, מיקום גיאוגרפי, היסטוריה, תופעת פיצוץ אוכלוסין ותרבות.

-  התלמיד יסיק על התקופה שבה כדאי לבקר בסין בהתייחס לנתוני האקלים.

-  התלמיד  ימפה מאורעות חשובים בהתפתחותה של סין על רצף כרונולוגי.

-  התלמיד יביע את דעתו על הפתרון  שהציעה ממשלת סין על תופעת פיצוץ האוכלוסין.

-  התלמיד יכיר את התרבות הסינית באמצעות:

   א. הכרות עם לוח השנה הסינים.

   ב. יחסה של סין לספורט, אולימפיאדת בייג'ין 2008.

   ג. הכרות עם אתר המורשת  העולמית, החומה הסינית.

- התלמיד יכיר את הקריטריונים להכרת חבל הארץ.

מטרות בתחום המידענות :

-  התלמיד יאתר וימחזר את המידע בנושא שמצא.

- התלמיד יעבד את המידע שאיתר.

- התלמיד יציג את המידע בדרך שנראית לו מתאימה ביותר.

מטרות בתחום תקשוב :

-  התלמיד יעבוד בסביבת חלונות: מזעור חלונות, מעבר בין חלונות.

-  התלמיד  ישלוט במיומנויות  העריכה: גזור, העתק, הדבק.

-  התל' ישלוט ביישומי ה- office.

- התלמיד ינהל בלוג אישי.

- התלמיד ישתמש בפורום לניהול דיון בנושא נבחר.