בניית האתר בבנייה - ירדן גינזבורג  

 

דף הבית  | מדריך למורה  |  מהו פתגם/ניב | יחידות הוראה  | כלים תקשוביים | מן האינטרנט  |  גלריה 


יחידות הוראה                                     
 

   

פעילות בעקבות פתגמים בנושא "השונות"  

 

אתר משרד החינוך

 -  יוזמה מחוזית - באמצעות פתגמים וניבים

 אנו נשלב את הכלים המתוקשבים... - ירדן גינזבורג 

 

הנושא השנתי לשנה"ל תשע"ד: "חינוך בונה קהילה מכילה - האחר הוא אני"
האחר הוא אני

 

פעילות בעקבות - ציון ימים בינלאומיים - אתר משרד החינוך - "האחר הוא אני"

             

אתר הלב הוא מחבוא - יקי פרידמן

                     תמיד שווים - אתר גלים

 

   " האחר הוא אני" - הצעת המזכירות הפדגוגית לתוכנית:

מצ"ב  תכניות בתחומי הדעת השונים. התוכניות מוגשות ככרטיסי ביקור של התכניות.  פירוט התכניות ניתן יהיה למצוא באתרי המפמ"רים, באתר המזכירות הפדגוגית ובאתר המשרד המרכז את הנושא הרב שנתי "האחר הוא אני".

 

 פעילות בעקבות - ציון ימים בינלאומיים - משרד החינוך - "האחר הוא אני"

 -עיבוד ירדן גינזבורג

 באתר  נלמד להכיר את עצמנו, את החברים שלנו...,
נלמד להכיר את עולם הרגשות ואיך ניתן להתמודד עם בעיות.

 המסמך בנוי על פי חטיבות גיל ( יסודי, חט"ב ,חט"ע).

בכל חטיבת גיל  שני חלקים:  1) טבלה מרוכזת של התכניות  2) פירוט רכיבי התכנית.

 

"ארגון צו פיוס  צו פיוס מורים המעוניינים להכין שיעורים על קבלת האחר

 על דעותיו ועמדותיו השונות, יכולים להעזר במאגר הסרטונים של "צו פיוס" - לחץ כאן

 הטלוויזיה החינוכית מגישה תכניות חינוכיות העוסקות בנושאים השנתיים של משרד החינוך ומחולקות לקבוצות גיל. אתם מוזמנים ליהנות מהמגוון הרחב של התכנים האיכותיים - http://minisite.23tv.co.il/

 

 מכללת קיי - האחר הוא אני

חוברת פעילות עבור מסגרות חינוך בלתי פורמאליות וארגוני נוער בנושא האחר הוא אני.

"האחר הוא אני" - נושאים מעובדים, יחידות הוראה / אתר אלמוג, מכללת בית ברל

   

פלורליזם – האחר הוא אני / נועה שפירא, מרים דרמוני, עדי סימון בר, מט"ח, בתוך אתר "פרזנטציה בריבוע", 8.11.13.
מערך שיעור באזרחות העוסק בחברה הישראלית - חברה מגוונת ופלורליסטית; בשיעור נבדוק איך אפשר לחיות יחד בשיתוף, בהתחשבות ובכבוד הדדי.
הפעילות מכוונת לשכבת הגיל: כיתה ו' עד כיתה ט' בחינוך הרגיל. - יש להתאים לחינוך המיוחד
http://itu-presentation.cet.ac.il/ShowItem.aspx?ItemID=085945cb-e389-4651-b21f-4d18cd339327&lang=HEB

 

 

אנו מבריינפופ

מזמינים אתכם להשתמש גם בסרטוני בריינפופ, שאותם אפשר לשלב בדיון על פי הצורך ועל פי הנושא, למשל: אוטיזם, מבצעי העלייה מאתיופיה‏, ‏אלרגיות, ‏השמנת יתר, משקל הגוף‏,ADHD‏, ‏הגירה ועלייה, ‏הקיבוץ ועוד רבים אחרים בהתאמה לשונות ולייחודיות שיועלו בכיתתכם. 

 חדש על המדף בנושא - אילנה כהן

ספר ילדים חדש - "פלא" מאת ר"ג פלאסיו, מאנגלית: שהם סמיט ואמנון כץ, הוצאת זמורה ביתן, שנת 2013, 320 עמ'.מצטטת מאתר "צומת ספרים": "קוראים לי אוגוסט, ואני לא מתכוון לתאר את עצמי. איך שלא תדמיינו אותי — זה הרבה יותר גרוע.
להסתגל לבית ספר חדש זה לגמרי לא קל, אבל אם אתה סובל כמו אוגוסט מעיוות נדיר בַּפָּנים, ההסתגלות ממש קשה, כמעט בלתי אפשרית.
עד כיתה ה´ אוגוסט לא למד בבית ספר. עכשיו הגיע הזמן לנסות להשתלב בחברה של ילדים רגילים, כי בתוך־תוכו, אוגוסט מרגיש שהוא ילד לגמרי רגיל.
האם גם אחרים מסוגלים לראות אותו ככה — חכם, שנון וחבר נאמן — ולא רק יצור מעוות ומפחיד?
ומה יקרה לכם כשתפגשו את אוגוסט?"

מידע אודות הספר, פרק ראשון, וראיון עם המחברת מוצג באתר "ספרים":
http://readbooks.co.il/wonder/

מוסיפה קישור לכתבה ב"הארץ", גלריה, ילדים, 12.1.14:
http://www.haaretz.co.il/gallery/kids/.premium-1.2212827

   

   חזרה לאתר תקשוב במרכז