דף הבית  I  על תוכנית כתום I  כתום בכתות קטנות I  I  כניסה לפורטל הכתו"ם | חט"ב גוונים  I  חט"ב היובל I  מתיא ראש העין I  

 

 
"מנהיג אמיתי מצית בנו את האמונה שהכל אכן אפשרי" (פט ריילי)

 

כתבו: רותי רוזנטל | אורנה הינדי | שני נעים | דורית וואיש | ירדן גינזבורג - חט"ב גוונים

 

שלב ו' – בחירת המנהיג  

*      לפניכם רשימת מנהיגים . מיהו המנהיג עימו אתה מזדהה?  עליכם לבחור לעצמכם מנהיג אחד  עליה תכתבו את העבודה.  (רצוי לקרוא קודם על מספר מנהיגים כדי לבחור דמות המענינת אתכם)

 

הרשימה שלפניך היא רק מדגם קטן של מנהיגים. תוכל לבחור מתוך הרשימה שלהלן או להציע מנהיג אחר .

משה, יצחק רבין, גנדי, דוד בן גוריון, צ'ירצ'ל, גולדה מאיר, בוב דילן, יוסי ידין, הרב עובדיה יוסף, יהודה המכבי, דוד המלך, ג'ין אוסטין, ....

מנהיג יכול להיות גם מישהו מהסביבה הקרובה לכם: מנהל בית הספר, ראש העיריה וכו'

 

פרסמו את בחירתכם בפורום הכיתתי . לא ניתן לבחור מנהיג שנבחר כבר ע"י תלמיד אחר , לכן כל הקודם זוכה.העבודה הינה יחידנית.

 

שלב ג' - איסוף והערכת מידע

 שלב 2 - חוקרים ברשת  בשלב זה נחפש מידע מקיף יותר על המנהיג.

חפשו מידע כתוב ברשת לגבי המנהיג, העתיקו מידע שנראה לכם חשוב למסמך WORD
ציינו בקישור מהיכן לקוח המידע (העתיקו והדביקו את הכתובת ולחצו אנטר).
השתדלו למצוא לפחות שלושה מקורות מידע. העריכו את המקורות ע"פ הקובץ המצורף.

חפשו תמונות של המנהיג,הדביקו אותן על גבי המסמך. ציינו בקישור את שם האתר ממנו לקוחה התמונה.  

עבדו את המידע: השתמשו בכלי האר (מרקר) וסמנו כל פעם בצבע שונה:

·                  מידע כללי

·                  חפשו ברשת תמונות, קטעי נאום ,עדויות, סרטי ארכיון וכו' הנוגעים למנהיג שלכם. 

·                  שמרו את המסמך בתיקיית ______________

קישורים שיוכלו לעזור לכם:...................................................

 

שלב ד' -שאילת שאלות ,חיפוש תשובות ומיזוג המידע

 

1. בחרו שש שאלות ,חפשו להן תשובות  בחומרים שאספתם. במידת הצורך חפשו חומרים נוספים.

2. כתבו  את ביוגרפיה של הדמות תוך שילוב ומיזוג הטקסטים,התמונות ,המקורות .....

    שימו לב שאתם כוללים את הפרטים הבאים (בכל סוג של תוצר)  רקע הכולל פרטים אישיים של הדמות ופרטים על התקופה שבה פעלה.

 לדוגמא: איזו השקפת עולם ותרומתו והשפעתו לחברה של המנהיג. סיכום בזכות מה הפך המנהיג למשפיעה בתקופתה? מדוע הפך המנהיג לאישיות היסטורית/עכשווית חשובה?

 

שלב ה' – בניית כרטיס מידע על המנהיג  

לאחר איסוף החומרים ושאלת השאלות, כתבו למנהיג שבחרתם את מה שהנכם יודעים עליה. התייחסו לקריטריונים הבאים:

-          שם ושם משפחה: 

-          תאריך  לידה:

-          מקום מגורים:

-          תכונות בולטות: איזו תכונה לדעתכם החשובה ביותר למנהיג בחרתם?

-          התפקידים שמילא בעבר לפני שנהפך למנהיג? תחום עיסוק: עו"ד? מורה?

-          התקופה ושנות פעילותו:

-          מוסריותו של המנהיג - האם הדמות מהווה מופת מוסרי והתנהגותי? אילו תכונות שלה מעידות על כך?

-          אירועים משמעותיים בחייה של הדמות (גם אישיים וגם ציבוריים): מהו החזון/ מטרות של המנהיג? 

-          מהם המניעים של המנהיג לעשייה?

-          מיהם המונהגים?

-          מהי התרומה העיקרית של המנהיג?

-          האם קיים קשר בין חייו הפרטיים של המנהיג לחייו הציבוריים?

-          אמירה מפורסמת שנאמרה על ידה:

 

 שלב ו' – בחירת התוצר המסכם

החליטו מה יהיה התוצר המסכם אותו תרצו להפיק  - בחרו אחת מהאפשרויות הבאות:

א. מצגת העומדת בכללים ובקריטריונים שלמדנו והפיכתו לסרטון במובימייקר. עצבו אותו והעשירו אותו במוזיקה, קול, תמונות ועוד.

 

"המנהיג הוא אדם שבוחרים ללכת אחריו למקום שלא הולכים לבד" (ג'ואל ברקר).

 תקשוב במרכז - צרו קשר

@ האתר בבנייה - ירדן גינזבורג- מדריכת תקשוב - חזרה לדף הבית