השתלמות - התאמת מערכת החינוך למאה ה-21

המורה המקוון - בי"ס נועם ישורון אופקים

  כניסה לפורום תקשוב                                                                                            הדרכה: נאוה חורי - navahuri@gmail.com

 זכרו! בסוף כל מפגש תתבקשו להכין תוצר ולהעלות אותו לפורום תחת השיחה על המפגש המתאים.

הצלחת התוכנית תלויה בכם! נא הקפידו לבצע את התוצרים בזמן.

 תאריך המפגש

 נושאי המפגש

 קבצים שונים ועזרים

31/10/10

הצגת התוכנית

 

 

 

 

 

 הצגת תוכנית הלאומית להתאמת מיומנויות המאה ה-21

סרטונים חביבים:

 עד כמה המחשב יכול להיות מתסכל

 עד כמה המחשב/החומרה יכול ליהות עוד יותר מתסכל...  

 אם התינוק הזה מזהה את חלקי המחשב מה אנו המורים נגיד...?

 שלום אסייג עושה צחוק מהמחשב

 תוכנית ההשתלמות

 

 

 

 

 

 

14/11/10 

התוכנית הבית ספרית

 

 

 

מפגש זה הוחלף עם מפגש 2 כיוון שהיה צריך להגיש את התוכניות באותו שבוע.

  • הצגת תוכנית העבודה הבית ספרית
  • הכנת תוכנית אישית לכל מורה בכל תחומי הדעת.
  • המשימה לביצוע עד מפגש מספר 9 - כל מורה מחוייב להכין תוכנית.  

תוצר  - תוכנית עבודה אישית לכל מורה - כל מורה יכין לו מאגר פעילויות להוראה למהלך השנה על פי תוכנית העבודה שלו בתחום ההוראה שלו.

השתמשו בקובץ של תוכנית עבודה שהכנו ביום המפגש - הרחיבו ומלאו אותו בתחום הדעת שלכם.

מצגת מורה מקוון 

דוגמא לתוכנית עבודה מוכנה

 


תוצר להגשה:

תוכנית עבודה אישית

12/12/10

המורה המקוון

 

 

 

 

 

 

 

  • איפיון דמותו של מורה מקוון.
  • שלבי התפתחות מקצועית של מורה מקוון.
  • מיפוי עבודתו של מורה מקוון ומיפוי בית ספרי - על פי טופס מקוון. על כל המורים למלא את הטופס ולשלוח - לחצו כאן למעבר לטופס.

תוצר - אבחון עצמי- היכן אני, ולאן אני שואף להגיע כמורה מקוון? הקובץ מצ"ב, על המורים למלא את הפרטים ולהעלות את הקובץ לפורום ההשתלמות תחת מפגש 2.

 

 

 

 

 

מצגת מורה מקוון - אברום רותם

המורה אזדרכת - מצגת חמודה

איפיון בי"ס

איפיון בי"ס


תוצר להגשה:

אבחון עצמי

09/01/11

כלי לניהול פדגוגי

 

 

 

 

 

 

חלק 1: הצגת המנבסנט - שימוש בכלי ניהול פדגוגי


תוצר - התנסות בתוכנה

לחצו כאן לכניסה למערכת ההתנסות בתוכנה.


חלק 2: הצגת טופס צפיה בשיעור מקוון
  • בחלק זה נציג בפניכם את טופס הצפיה.
  • על המורים לבצע עד המפגש ה- 9 צפיה בשיעור מקוון של מורה אחר ולמלא את הטופס (מצ"ב) ולהעלות אותו לפורום.
  • כמו-כן, על כל מורה להכין 2 שיעורים מקוונים בתחום דעת אותו הוא מלמד ולהעלות לפורום עד מפגש 9.

 

הצגת המנבסנט

הצגת תפעול המערכת

מודל העבודה במערכת

הסבר לטופס צפיה בשיעור מקוון

טופס צפיה בשיעור מקוון

 הוספת היפר קישור באופיס


תרגיל להתנסות:

תרגיל התנסות במערכת

06/02/11

 אתרי תוכן

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • חשיפת אתרי תוכן: גלים, אופק, el-net , בריינפופ, מט"ח וכו'.
  • הצגת עקרונות לשילוב תכנים, דיגיטאליים בשיעור: אתר, אנימציה, משימות קיימות, קטע מידע מתוך אתר תוכן.
  • דגש על שימוש מושכל באמצעים הטכנולוגים.
  •  הסבר על טופס תכנון שיעור מקוון

 תוצר - פיתוח שיעור המשלב אתר תוכן בהתאם לתחום הדעת - מילוי הטופס המצ"ב בעמודה השמאלית.

תוכלו להיעזר בקבצים המופיעים מטה אשר מבצעים מיפוי של כל התכנים באתרים המתאימים. כמו-כן, ניתן להיעזר בקובץ המופיע משמאל - מאגרי מידע ברשת המכיל הסבר על מהות אתרי החינוך הקיימים.

 

מצ"ב מיפוי של אתרי תוכן בהתאם לתכנים הקיימים שם:

בריינפופ -   תכנים באנגלית, במדע וטכנולוגיה, במתמטיקה.

גלים -         חומרי למידה מתוקשבים, פעילויות בתחום השפה, תכנים במתמטיקה.

אופק -         מיפוי כל התכנים בקובץ אקסל מאורגן בהתאם לתחומי דעת בכל גיליון בנפרד.


דוגמאות לטפסים תכנון שיעור מקוון בנושאים הבאים:

 מתמטיקה              מתמטיקה - סימני התחלקות       לשון

 מפתח הלב            גיאורפיה

ספר ויקרא                 מקרא

 

 מאגרי תוכן ומידע באינטרנט

 קישורים מרוכזים לאתרי תוכן

שימוש באתרי תוכן כחלק מהוראה מקוונת

חיפוש אתרים באמצעות גוגל

  מאגרי מידע ברשת

 דוגמא בגיאוגרפיה לשיעור מקוון בהתאם למטרות הוראה


תוצר להגשה:

טופס תכנון שיעור מקוון

טופס תכנון שיעור מקוון באנגלית

 

 

 

 

20/02/11

 תהליכי ה.ל.ה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

יישומי מחשב בתהליכי  הוראה- למידה- הערכה
  • הצגת מאפיינים וייחודיות של כל יישום: כלים פתוחים ( כלי האופיס), תמונה, סרטון, גרף, אנימציה, הדמייה, כלים שיתופיים (בלוג, ויקי), סביבות אינטרנטיות ( מאגרי מידע, אתרי תוכן, מאמרים, עתון ....), ערכות הצבעה.
  • תרומת היישום -  מהי עדיפות השימוש באמצעי אחד על פני האחר, מהם הקריטריונים לבחירת האמצעי.
  • הדגמה של שיעור מקוון, מתוך תחום דעת נבחר המשלב אמצעי תקשוב (על בסיס דגם הוראה).  הצגת שיעור שהוכן  ויוצג ע"י צוות המורים של בית הספר.
  • דיון -על השיעור במליאה ( תובנות, המלצות, הצעות לשיפור)

 

משימה - יש למלא את הטבלה בקישור המצ"ב בהתאם להנחיות המופיעות שם. כל 2 מורים יעבדו על שני שיעורים:

היער החושך והמטע, שיעור מחשבים,

שילוב מיומנויות המאה ה-21, תעודת זהות לפרח/עץ,

חידון צמחים, אמית יסודי,

שיעור אנגלית, העץ הנדיב - אנגלית, 

לאה גולדברג, שישה בשקיק,

זמר רשת, אומנות,

אוסף קישורים ודילמה.

 


תוצר - בניית שיעור המשלב 2 אמצעים טכנולוגיים. כמו כן, יש לנמק, מדוע נבחרו יישומים אלו בשיעור.

את השיעור יש לבנות ע"י טופס לשיעור מקוון שהשתמשתם בו בשיעור קודם.

 

הצגת היישומים ודגמי שיעורים מתוקשבים

 שיעור משותף בגוגל דוקס

 


תוצר להגשה:

טופס תכנון שיעור מקוון

טופס תכנון שיעור מקוון באנגלית

 

 

 

 

 

 

06/03/11

בטוחים ברשת

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • הצגת כללים לגלישה בטוחה ברשת
  • סכנות ברשת - הימורים, הסתה, חרם חברתי, התמכרות... 
  • רשת חברתית- סכנות
  • מילוי טופס צפיה על השיעור בנושא גלישה בטוחה שהועבר ע"י המרצה.
  • דיון במליאה - משוב על צפיית עמיתים של שיעור מקוון 

תוצרים - 

צירוף טופס תצפית לצפיית עמיתים בשיעור מקוון לפורום ההשתלמות.

בניית שיעור מקוון - בנושא גלישה בטוחה המשלב אמצעי תקשוב. ניתן למקד לפי הנושא המרכזי שהיה השנה: רשת חברתית פייסבוק - כולה לייק.

 

 אתר המכיל קישורים שונים ליום האינטרנט

 

 

 

 

 

 

הסבר לטופס צפיה בשיעור מקוון

 סרטון אופיר רחום

 מצגת על גלישה בטוחה ברשת חברתית 

 סרטון משעשע - שליחת SMS


תוצרים להגשה:

 מלאו את הטופס המקוון תוך צפיה בשיעור

טופס צפיה בשיעור מקוון

טופס תכנון שיעור מקוון

13/03/11

דגמי הוראה בתחומי הדעת

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • מהו מחוון? למה יש צורך במחוון?
  • מהם הקריטריונים להערכת שיעור מקוון
  • הצגת שיעור מקוון נבחר מתוך דגם הוראה מתחומי הדעת - ע" מרצה או מורה מבית הספר.
  • דיון- הערכת השיעור המקוון ( משוב, הערות, הארות)

תוצר -  מחוון - הגדרת קריטריונים להערכת שיעור מקוון בהתאם לתחום הדעת ( אפשר לעבוד בקבוצות לפי תחומי הדעת).

 

 

 

 

 

 

 

 

הצגת שיעור מקוון בגמרא ע"י המנהל אמנון דינר

 מלאו את הטופס המקוון תוך צפיה בשיעור

 מחוון והערכת שיעור מקוון


תוצר להגשה:

 פעילות 1

 פעילות 2

 פעילות 3

 פעילות 4

 פעילות 5

 פעילות 6

27/03/11

כלי לניהול פדגוגי

 

  

  • הזנת ציונים בתוכנת מנב"ס
  • ניתוח ציונים: התפלגות ציונים, מיפוי לפי צבעים
  • הפקת דוחות: ביניים, גליון ציונים....

תוצר - התנסות בתוכנה

טופס תכנון שיעור מקוון

טופס תכנון שיעור מקוון באנגלית

 

03/04/11

הערכה ומשוב

 

 

  • הצגת משימת ההשתלמות - שיעור מקוון
  • מתן משוב על ידי צוות המורים במליאה
  • הצגת המשימה - חובה מהווה 15 נקודות מהציון הסופי של ההשתלמות.
  • סיכום ההשתלמות

 טופס מקוון תוך צפיה בשיעור המורים

 

 

 

 ברכות על סיום ההשתלמות